بازاریابی ایمیلی ، یکی از پرکاربردترین شکلهای بازاریابی اینترنتی است که امروزه از آن استفاده میشود. ایمیل صرفاً یک تکنولوژی زودگذر نبود و یکی از پلتفرمهایی برتر به حساب می آید. اما متأسفانه همه افراد از کمپینهای ایمیلی استفاده نمیکنند.
درصورتیکه یکی از این نوع کمپینها استفاده نکنید، یکی از بهترین فرصتها برای جذب مشتری را از دست دادهاید.
با استفاده از بهترین اصول بازاریابی ایمیلی که در زیر آوردهایم، قادر خواهید بود میزان فروش خود را افزایش دهید. این مورد مخصوصاً اگر شخصیسازی را به آن اضافه کنید، صادق است.
چرا ایمیل تا این اندازه مهم است؟
تخمین زدهشده که تا سال ۲۰۲۲ حدود ۴.۳میلیارد نفر از افراد جهان از ایمیل بهعنوان یک ابزار ارتباطی استفاده میکنند.
این تعداد برابر نیمی از افراد کره زمین است. این دلیل نشان میدهد، باید تا حد امکان، بهترین کمپین بازاریابی ایمیلی خودتان را راهاندازی کنید.
بهطور میانگین بازگشت سرمایه برای ایمیل حدود ۳۸۰۰درصد است. این یعنی شما به ازای هر ۱۰۰ دلاری که در کمپین سرمایهگذاری کنید، حدود ۳۸۰۰ دلار برای شما منفعت به همراه خواهد داشت. که این منفعت اغلب به شکل فروش اضافی و حتی بازدهی تبلیغات را شامل میشود. ایمیل یکی از راهحلهایی است که بیشترین صرفه اقتصادی را به همراه دارد.